Behärskning

Blir så glad när jag hör Ronja säga - Aj, det där gjorde faktiskt ont Rasmus, du rev mig och det tycker inte jag om. Om du fortsätter riva mig kommer jag inte att vilja leka med dig, då blir du ju ensam. Ingen vill leka med nån som gör illa andra. Det känns så otroligt skönt att höra henne säga så, för hon är en sån som gärna ger igen och puttar och skriker så det känns som man vinner på lotto varje gång hon kan behärska sig.
 
Hon var väldigt sen med talet så hon fick väldiga problem med att kommunisera och blev ofta frustrerad och använde sig då av slag. Detta var otrolig jobbigt för oss alla och man kände sig riktigt usel som förälder och man ville inte umgås med andra barn då man hela tiden fick gå emellan och lyfta bort henne, så det kändes som att ingen av oss fick något utbytte med att vara med andra barn och vuxna. Nu när hon nästan slutat med det beteende har nu Rasmus tagit vid då även han är sen med talet. Och han blir nog ännu svårare att kontrollera då han har tagit efter de Ronja gör så han tror ju att man ska slåss och bitas för det gör ju Ronja och ska jag vara riktigt ärlig så tror jag han lyssnar mer på Ronja än mig. Så slår hon så ska man slå, det spelar ingen roll vad mamma säger, för jag vill vara som min storasyster, tänker nog Rasmus...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0