Äta nyttigt, billigt snabbt och enkelt!

Är i fullfart och försöker hitta recept då jag ska börja göra matsedel här hemma, i hopp om att jag kommer att bli lite nyttigare. Det tar tid att hitta recept som ska passa alla och inte bara mig, det måste vara barnvänligt och inte så många konstiga livsmedel som vi inte är vana vid att använda. Både för att jag då drar jag mig för att laga mat och det blir svårt för min man att handla om han ska springa runt och leta allt som ingen av oss vet vart det står. I våran värld så måste allt vara snabbt och enkelt.
 
Upplägget är att det ska bli 6 veckorschema så jag behöver
6 soppor: Majssoppa, Broccolisoppa, grönkålssoppa, Nikkaluoktasoppa, Laxsoppa
6 kötträtter: Köttgryta, stek, skav,  
6 fiskrätter: fisk med spenatbädd,
6 kycklingrätter: Kycklingwook
6 köttfärsrätter: Köttfärsbiff, Köttfärslimpa, 2x Köttfärssås, köttfärspizza, vitkålsgryta, taco 
6 sallad/vegetariskarätter kycklingsallad, räksallad,
6 valfritt
 
Det här är vad jag hittat hittills, var betydligt svårare än jag trodde!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0